2011-07-23

Letni obiad doskonały - pieczone warzywa z domowym pesto.

Obiad, który w zeszłym tygodniu jadłam codziennie, zmieniając tylko warzywa i modyfikując przyprawy.
Poniżej przedstawiam Wam moją ulubioną wersję - lekko skarmelizowana marchewka aromatyczna dzięki świeżemu tymiankowi, przypieczone młode ziemniaki (nalepiej wyszorowane, w mundurkach) z rozmarynem, cukinia i gotowana zielona fasolka. Całość polana domowym (koniecznie!) pesto z bazylii, które tym razem zrobiłam z prażonymi orzechami włoskimi.



Pieczone warzywa

na 4 porcje

400g młodych ziemniaków
6 - 8 marchewek
1 duża cukinia
300g zielonej fasolki
1 łyżka świeżego rozmarynu
mała garść świeżego tymianku
sól, świeżo zmielony pieprz
oliwa z oliwek extra virgin, masło

Piekarnik nagrzać do 200°C.

Ziemniaki wyszorować, duże przekroić na pół, mniejsze zostawić w całości. Marchewki obrać, jeśli są grubsze przekroić na pół. Cukinię pokroić na grube plastry.
Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć na niej ziemniaki i marchewki, nie powinny być za blisko siebie. Ziemniaki posypać rozmarynem, marchewkę tymiankiem, posolić. Warzywa spryskać oliwą, a na marchewkę wyłożyć ok. 2 łyżeczek masła (zazwyczaj trę zimne masło na tarce jak ser). Wstawić do piekarnika i piec 20 minut.
W międzyczasie umyć i obrać fasolkę, wrzucić ją do wrzącej osolonej wody i gotować do miękkości (ok. 20 minut.) Odcedzić. Przygotować pesto (przepis poniżej).
Po 20 minutach do warzyw dołożyć posoloną cukinię i nastawić piekarnik na grill. Piec 7 minut, przełożyć warzywa na drugą stronę i piec kolejne 7 minut.
Na każdym talerzu ułożyć ziemniaki, marchewkę, fasolkę i cukinię, w razie potrzeby dodatkowo posolić (np. solą morską) i doprawić świeżo zmielonym pieprzem. Polać odrobiną pesto. Smacznego!


Bazyliowo - orzechowe pesto

1 "doniczka" / krzaczek bazylii
6 połówek orzechów włoskich podprażonych na suchej patelni lub w piekarniku
3 łyżki startego parmezanu
1 ząbek czosnku
1/2 szklanki oliwy z oliwek extra virgin
1/4 łyżeczki soli (lub do smaku)

Wszystkie składniki zmiksować.

13 comments:

  1. Pieczone warzywa i ziołowe pesto - kwintesencja lata!

    ReplyDelete
  2. Pyszne - bardzo moje smaki ;) Przypomniałaś, że miałam dosiać bazylię...

    ReplyDelete
  3. Aż mi zaburczało w brzuchu :) Tak prosto i zdrowo, że koniecznie muszę taki obiad rodzinie zaserwować :)

    --
    http://paulinakolondra.pl/blog

    ReplyDelete
  4. to dokładnie idealny posiłek na letnie dni:)...ja już widzę go na tarasie wieczorkiem:)

    ReplyDelete
  5. Faktycznie bombowy obiad! Ja ostatnio często się żywię czymś podobnym, z tym że warzywa gotuję na parze a pesto robię z miksu ziół z ogródka : lubczyku, tymianku, oregano, bazylii, pietruszki. Re we lac ja! :D

    ReplyDelete
  6. Zgadzam się z Asieją...obiad marzenie. Od siebie dodaje białe wino i słoneczne popołudnie...będzie komplet?

    ReplyDelete
  7. Zapraszam do siebie na bloga po wyróżnienie
    http://gotowanie-elzunia.blogspot.com/2011/07/wyroznienie.html
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  8. Misiu, już trzy razy zdawało mi się, ze Cię widziałam - dwa razy w Sopocie i raz w Gdańsku. Byłaś dziś może na starówce gdańskiej? :)))

    ReplyDelete
  9. Dzisiaj tzn. środa? Byłam wczoraj wczesnym wieczorem na starówce :)
    Kolejny znak, że czas na spotkanie! :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails