2009-12-11

Energetyczny lunch - fusilli con zucca arrosto e mascarpone

Fusilli con zucca arrosto e mascarpone to makaron, który gotowałam już wiele wiele razy. Intensywny pomarańczowy kolor dyni piżmowej, kremowy smak masacarpone i dodatek wędzonego sera... - dla mnie takie połączenie jest uzależniające. Najwspanialsze jest jednak to, że przygotowanie tego dania nie zajmuje więcej niż 10 minut mojego aktywnego czasu, reszta to czekanie aż dynia się upiecze.
O tym przepisie miałam napisac o wiele wcześniej, jednak dopiero teraz doceniłam to danie - kiedy jestem chora (chociaż prawie już wygrałam z wirusem!) i nie mam siły na żadne specjalne gotowanie. Jest to także mój comfort food - nie wyobrażam sobie, że można zrobić coś źle lub zepsuć tą pastę. Pewność że z połączonych składników wyjdzie znakomite danie w krótkim czasie zdecydowanie podnosi na duchu ;)
Ilości składników, które podaję są przybliżone - za każdym razem używam trochę innej ilości makaronu/cebuli/ dyni, a danie za każdym razem jest smaczne. W obliczu większego apetytu, polecam po prostu dodanie podwójnej ilości wędzonego sera. Głównym źródłem inspiracji był dla mnie przepis z Good Food


Fusilli z pieczoną dynią piżmową i mascarpone
Fusilli con zucca arrosto e mascarpone

Porcja dla dwóch osób.

200g fusilli (lub innego makaronu)
ok. 500g dyni piżmowej
1 czerwona cebula
2 ząbki czosnku
70g wędzonego sera (np. rolady ustrzyckiej, oscypek też będzie dobry ;))
2-3 łyżki mascarpone
parę łyżek oliwy z oliwek
sól, świeżo zmielony pieprz

1. Nagrzej piekarnik do 200°C
2. Obierz, usuń gniazda nasienne, a następnie pokrój dynię w dużą kostkę. Włóż do kwadratowej lub prostokątnej blaszki. Obierz i pokrój cebulę w piórka. Obierz i drobno posiekaj czosnek. Wymieszaj cebulę i czosnek razem z dynią. Sowicie skrop oliwą z oliwek, dopraw pieprzem i solą. Piecz przez 20 - 25 minut aż warzywa zmiękną i zarumienią się na brzegach.
3. Ugotuj makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ważne: nie rozgotuj go, powinien być al dente.  Odsącz wodę, a następnie dodaj 2-3 łyżki mascarpone. 
4. Kiedy warzywa są już gotowe, dodaj je do makaronu i podawaj posypane startym serem wędzonym i doprawione świeżo zmielonym pieprzem. (Polecam także szklankę dobrego białego wytrawnego wina :) ).

1 comment:

  1. Rzeczywiscie rewelacyjne połaczenie składników :)
    Polecam wszystkim - mnie bardzo zachwyciła ta potrawa : łatwa w przygotowaniu i ... przepyszna :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails