2009-11-18

Ryż na mleku z makiem i z granatem



W trakcie poszukiwań odpowiedniego przepisu dla mojego pięknego granatu, natknęłam się na wspaniałą ideę połączenia ryżu na mleku z makiem i z sosem z granatów. Znalazłam ją na blogu Eli, który zahipnotyzował mnie doskonałymi zdjęciami i nie dającym się opisać ciepłem.

Ryż na mleku przygotowywałam wiele razy - podając go zazwyczaj ze świeżymi malinami lub jagodami jako lekkie i pyszne śniadanie. Przygotowanie go podnosi na duchu z dwóch powodów. Po pierwsze - smak i słodycz ryżu, mleka i wanilii przynosi wspomnienia z dzieciństwa. Po drugie, gotowanie ryżu na mleku jest rytuałem samym w sobie. Odciąga myśli od codziennych zmartwień, zajmuje uwagę. I jest coś bardzo pozytywnego w tym skupieniu i uwadze, sprawdzaniu czy ryż jest już odpowiednio miękki etc.... Dobry ryż na mleku zajmuje mi około godziny, ale naprawdę warto :)
Dodatek maku i granatu sprawia, że zwykły codzienny ryż zamienia się w danie artystyczne. Wygląd natomiast przenosi mnie do krainy Amelie Poulain... Zapraszam do wypróbowania :)




Ryż na mleku z makiem i z granatem

Dwie porcje.

125g ryżu
700m mleka
szczypta soli
pół (5g) cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
3 łyżki cukru
1 łyżka maku (niebieskiego)
1duży granat

Zagotuj mleko ze szczyptą soli, dodaj ryż i ciągle mieszając gotuj przez 5 minut. Przykryj garnek, zdejmij z ognia i odstaw na 30 minut (w tym czasie ryż namięknie i wchłonie odrobinę mleka). Po tym czasie gotuj przez 10 - 15 minut na średnim ogniu - mieszając cały czas. Dodaj cukier i mak, przykryj garnek , zdejmij z ognia i odstaw na 10 minut.  Powtórz całą procedure (gotowanie i odstawianie) w krótszych odstępach czasu - ok. 5 minut - do czasu aż ryż będzie miękki i całe mleko zostanie wchłonięte.
Podawaj na ciepło lub na zimno z nasionami granatu. Smacznego!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails